Ağlamak ile ilgili ayetler ve hadisler, kısaca içinde Ağlamak geçen Kuran ayetleri ve sahih hadisler, Ağlamak hakkındaki ayetlerin ve hadisl...

Ağlamak İle İlgili Ayetler ve Sahih Hadisler Türkçe Anlamları

Ağlamak ile ilgili ayetler ve hadisler, kısaca içinde Ağlamak geçen Kuran ayetleri ve sahih hadisler, Ağlamak hakkındaki ayetlerin ve hadislerin mealleri Türkçe anlamları, açıklamaları.

Ağlamak Hakkında Kuran Ayetleri

Konulara Göre Kuran Ayetleri

Tevbe Suresi, 82. ayeti: Öyleyse kazandıklarının cezası olarak az gülsünler, çok ağlasınlar.

Yusuf Suresi, 16. ayeti: Akşam üstü babalarına ağlar vaziyette geldiler.

İsra Suresi, 109. ayeti: Çeneleri üstüne kapanıp ağlıyorlar ve (Kur'an) onların huşu (saygı dolu korku)larını arttırıyor.

Meryem Suresi, 58. ayeti: İşte bunlar; kendilerine Allah'ın nimet verdiği peygamberlerdendir; Adem'in soyundan, Nuh ile birlikte taşıdıklarımız (insan nesillerin)den, İbrahim ve İsrail (Yakup)in soyundan, doğru yola eriştirdiklerimizden ve seçtiklerimizdendirler. Onlara Rahman (olan Allah')ın ayetleri okunduğunda, ağlayarak secdeye kapanırlar.

Duhan Suresi, 29. ayeti: Onlar için ne gök, ne yer ağlamadı ve onlar (ın azabı) ertelenmedi.

Necm Suresi, 43. ayeti: Doğrusu, güldüren ve ağlatan O'dur.

Necm Suresi, 60. ayeti: (Alayla) Gülüyorsunuz ve ağlamıyorsunuz.

Ağlamak Hakkında Sahih Hadisler (Kütübü Sitte)

Konulara Göre Sahih Hadisler

Fasil : KORKU BÖLÜMÜ Konu : Korku Hakkında Ravi : Ebu Zerr
Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Ben sizin görmediğinizi görür, işitmediğinizi işitirim. Nitekim sema uğuldadı, uğuldamak da ona hak oldu. Semada dört parmak sığacak kadar boş bir yer yoktur, her tarafta Allah`a secde için alnını koymuş bir melek vardır. Allah`a yemin olsun, benim bildiğimi siz bilse idiniz az güler, çok ağlardınız, yataklarda kadınlarla telezzüz etmezdiniz, yollara, çöllere dökülür, (belanızı defetmesi için) Allah`a yalvar yakar olurdunuz." Ebu Zerr (ra) ilave etti: "Keşke sökülen bir ağaç olsaydım." HadisNo : 1681

Fasil : İlaveler Bölümü Konu : Nefisle İlgili Eedebe Giren Hadisler Ravi : Ukbe İbnu Amir
Hadis : (Bir gün): "Ey Allah`ın Resulü! Kurtuluşumuz nasıl olacak?" diye sormuştum, şöyle cevap verdiler: "Dilini tut, evini genişlet, günahlarına da ağla!" HadisNo : 5858

Fasil : ÖLÜM BÖLÜMÜ Konu : Ölüye Ağlama Ve Matem Ravi : Ebu Hureyre
Hadis : Resulullah (sav)`ın alinden birisi vefat etmişti. Kadınlar, arkasından ağlamak üzere toplandılar. Hz. Ömer (ra) onları bundan men etmek ve geri çevirmek üzere kalktı. Aleyhissalatu vesselam müdahele edip: "Ey Ömer! Bırak onları, çünkü göz ağlayıcıdır, kalp izdıraba maruzdur, (izdırabın yaşandığı) zaman yakındır!" buyurdular. HadisNo : 5426

Fasil : ÖLÜM BÖLÜMÜ Konu : Ölüye Ağlama Ve Matem Ravi : Ümmü Seleme
Hadis : Ebu Seleme öldüğü zaman şöyle dedim: "Garip adam, diyar-ı gurbette öldü. Ben de onun için öyle bir ağlayacağım ki, herkes ondan bahsetsin." Tam ağlamak için hazırlanmıştım ki, saidden, bana yardım etmek isteyen bir kadın geldi. Resulullah (sav) onunla karşılaştı ve kadına: "Sen, Allah Teala`nın tard ettiği şeytanı tekrar eve sokmak mı istiyorsun?" dediler. Bunun üzerine ben de ağlamaktan vazgeçtim ve ağlamadım. HadisNo : 5429

Fasil : FEZAİL BÖLÜMÜ Konu : Sahabelerden Bazılarının Faziletleri - Ubey İbnu Ka`b (ra) Ravi : Enes
Hadis : Resulullah (sav) Ubey İbnu Ka`b (ra)`a: "Allah bana, Lemyekünillezine keferu`yu sana okumamı emretti!" demişti. Ka`b: "Yani Allah Teala Hazretleri benim ismimi size zikir mi etti?" diye sual etti. Aleyhissalatu vesselam: "Evet" buyurdular. Bunun üzerine Ubey (ra) ağladı. HadisNo : 4458

Fasil : ÖLÜM BÖLÜMÜ Konu : Ölüye Ağlama Ve Matem Ravi : Cabir İbnu Abdillah
Hadis : Resulullah (sav), Abdurrahman İbnu Avf (ra)`ın elinden tuttu, oğlu İbrahim`e gittiler. Aleyhissalatu vesselam oğlunu can çekişir vaziyette buldu. Kucağına aldı ve ağladı. Abdurrahman: "Ağlıyor musun? Ağlamaktan bizi sen men etmedin mi?" dedi. Aleyhissalatu vesselam: "Hayır (ağlamaktan değil), iki ahmak, facir sesten yasakladım: Musibet sırasındaki ses; yüzleri tırmalamak, cepleri yırtmak ve şeytan matemi." HadisNo : 5436

Fasil : ÖLÜM BÖLÜMÜ Konu : Ölüye Ağlama Ve Matem Ravi : İbnu Ömer
Hadis : Resulullah (sav) Sa`d İbnu Ubade`ye geçmiş olsun ziyaretinde bulundu. (Yanına gelince) onu baygın buldu ve: "Ölmüş olmalı!" dedi. Yanındakiler: "Hayır" deyince, Aleyhissalatu vesselam ağladılar. Resulullah`ın ağladığını gören halk da ağladı. "İşitmiyor musunuz," buyurdular. "Allah Teala hazretleri ne gözyaşı sebebiyle ne de kalbin hüznüyle azab vermez. Ancak şunun sebebiyle azab verir! -ve dilini işaret ettiler- yahut da merhamet eder." HadisNo : 5432

Fasil : FEZAİL BÖLÜMÜ Konu : Kadın Sahabilerin Faziletleri - Fatıma (ra) Ravi : Ümmü Seleme
Hadis : Resulullah (sav) Fetih senesinde Fatıma`yı çağırarak hususi konuştular. Fatıma ağladı. Sonra tekrar hususi olarak konuştular. Fatıma bu sefer güldü. Resulullah (sav) vefat edince, Fatıma`dan o ağlama ve gülmesi hususunda sordum. Dedi ki: "Önce, Resulullah (sav) bana öleceğini haber verdi, ben de ağladım. İkinci konuşmamızda benim, İmran kızı Meryem hariç diğer kadınların cennette efendisi olacağımı müjdeledi, bunun üzerine güldüm." HadisNo : 4485

0 Comments:

Yukarı Çık