Altın ile ilgili ayetler ve hadisler, kısaca içinde Altın geçen Kuran ayetleri ve sahih hadisler, Altın hakkındaki ayetlerin ve hadislerin m...

Altın İle İlgili Ayetler ve Sahih Hadisler Türkçe Anlamları

Altın ile ilgili ayetler ve hadisler, kısaca içinde Altın geçen Kuran ayetleri ve sahih hadisler, Altın hakkındaki ayetlerin ve hadislerin mealleri Türkçe anlamları, açıklamaları.

Altın Hakkında Kuran Ayetleri

Konulara Göre Kuran Ayetleri

Al-i İmran Suresi, 14. ayeti: Kadınlara, oğullara, kantar kantar yığılmış altın ve gümüşe, salma güzel atlara, hayvanlara ve ekinlere duyulan tutkulu şehvet insanlara 'süslü ve çekici' kılındı. Bunlar, dünya hayatının metaıdır. Asıl varılacak güzel yer Allah Katında olandır.

Al-i İmran Suresi, 91. ayeti: Şüphesiz küfredip kafir olarak ölenler, bunların hiçbirisinden, yeryüzü dolusu altını olsa -bunu fidye olarak verse de- kesin olarak kabul edilmez. Onlar için acı bir azap vardır ve onların yardımcıları yoktur.

Tevbe Suresi, 34. ayeti: Ey iman edenler, gerçek şu ki, (Yahudi) bilginlerinden ve (Hıristiyan) rahiplerinden çoğu, insanların mallarını haksızlıkla yerler ve Allah'ın yolundan alıkoyarlar. Altını ve gümüşü biriktirip de Allah yolunda harcamayanlar... Onlara acı bir azabı müjdele.

İsra Suresi, 93. ayeti: "Yahut altından bir evin olmalı veya gökyüzüne yükselmelisin. Üzerimize bizim okuyabileceğimiz bir kitap indirinceye kadar senin yükselişine de inanmayız." De ki: "Rabbimi yüceltirim; ben, elçi olan bir beşerden başkası mıyım?"

Fatır Suresi, 33. ayeti: Adn cennetleri (onlarındır); oraya girerler, orada altından bileziklerle ve incilerle süslenirler. Ve orada onların elbiseleri ipek(ten)dir.

Zuhruf Suresi, 53. ayeti: "Bu durumda (eğer doğruysa), üzerine altından bilezikler atılmalı ya da yakınında yer almış vaziyette onunla birlikte melekler gelmeli değil miydi?"

Zuhruf Suresi, 71. ayeti: "Onların etrafında altın tepsiler ve testilerle dolaşılır; orada nefislerin arzu ettiği ve gözlerin lezzet (zevk) aldığı herşey var. Ve siz orada süresiz kalacaksınız."

Altın Hakkında Sahih Hadisler (Kütübü Sitte)

Konulara Göre Sahih Hadisler

Fasil : BEY (ALIM-SATIM) BÖLÜMÜ Konu : Riba İle İlgili Hükümler Ravi : Fadale İbnu Ubeyd
Hadis : Resulullah (sav)`a Hayber`de bulunduğu sırada altın ve boncuklarla yapılmış bir gerdanlık getirildi. Bu satılık ganimet mallardandı. Resulullah (sav) altınların boncuklardan ayrılmasını emretti. Derhal gerdanlığın altın kısmı ile boncuk kısmı birbirinden ayrıldı. Sonra Hz. Peygamber (sav): "altın, altına mukabil, tartısı tartısına satılsın" buyurdular. (Buhari hariç Beş Kitap tahric etti.) HadisNo : 318

Fasil : ZİNET BÖLÜMÜ Konu : Takılar Hakkında Ravi : Ebu Hüreyre
Hadis : Bir kadın Resulullah (sav)`a gelerek sordu: "İki altın bilezik hakkında ne dersiniz, (takayım mı?)" "Ateşten iki bileziktir, (takmayın!)" deyip cevap verdi. Kadın devamla: "Pekala altın gerdanlığa (ne dersiniz?)" diye sordu. Resulullah (sav)`dan yine: "Ateşten bir gerdanlık!" cevabını aldı. O, yine sordu: "Bir çift altın küpeye ne dersiniz?" "Ateşten bir çift küpe!" Kadında bir çift altın bilezik vardı. Onları çıkarıp attı ve: "(Ey Allah`ın Resulü), kadın kocası için süslenmezse, onun yanında kıymeti düşer" dedi. Resulullah (sav): "Sizden birine, gümüş küpeler takınmasından, bunları za`feran veya abir ile sarartmasından kimse engel olmaz!" cevabını verdi. HadisNo : 2104

Fasil : ZİNET BÖLÜMÜ Konu : Ziynetle İlgili Çeşitli Meseleler Ravi : Bera
Hadis : Resulullah (sav) bize yedi şeyi yasakladı: altın yüzükler altın ve gümüş kaplar, ipekli eyer yaygıları, ipekli kıssi kumaşlar, istibrak denen kalın ipekli kumaşlar, ibrişim kumaşlar ve ipek kumaşlar. HadisNo : 2159

Fasil : BEY (ALIM-SATIM) BÖLÜMÜ Konu : Riba İle İlgili Hükümler Ravi : Ebu Bekre
Hadis : Resulullah (sav), gümüşün gümüşe başa baş olmayan satışını yasakladı. Bize altın mukabilinde dilediğimiz şekilde gümüş ve gümüş mukabilinde dilediğimiz şekilde altın satın almayı emretti." Müslim`in ziyadesinde "..Bir adam "peşin mi?" diye sordu. Ebu Bekre: "Ben böyle işittim" cevabını verdi. Sahiheyn ve Nesai rivayet etmiştir. HadisNo : 320

Fasil : LİBAS (GİYECEKLER) BÖLÜMÜ Konu : İpek Hakkında Ravi : Ali
Hadis : Resulullah (sav) bir miktar ipek alıp sağ avucuna koydu, bir miktar da altın alıp sol eline koydu sonra da: "Şu iki şey ümmetimin erkek kısmına haramdır" buyurdu. [Tirmizi, ve Nesai`de Ebu Musa`dan gelen diğer bir rivayette; "Ümmetimin erkeklerine, ipek elbise ve altın haram kılındı, kadınlarına helal kılındı" buyrulmuştur.] HadisNo : 5286

Fasil : TEFSİR BÖLÜMÜ - ESBAB-I NÜZULE DAİR Konu : Beraet (Tevbe) Suresi Ravi : Sevban
Hadis : "altın ve gümüşü biriktirip Allah yolunda sarfetmeyenlere can yakıcı bir azabı müjdele" ayeti nazil olduğu zaman biz, Hz. Peygamberle bir seferde bulunuyorduk. Ashabından bazısı: "Ayet altın ve gümüş hakkında indi, hangi malın daha hayırlı olduğunu keşke bilseydik?" dedi. Resulullah (sav) şu cevabı verdi: "Sahip olunan şeylerin en efdali: Zikreden bir dil, şükreden bir kalb, kocasının imanına yardımcı olan saliha bir zevcedir." HadisNo : 647

Fasil : BEY (ALIM-SATIM) BÖLÜMÜ Konu : Riba İle İlgili Hükümler Ravi : Ömer İbnu`l-Hattab
Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "altın altınla peşin olmazsa ribadır. Buğday buğdayla peşin satılmazsa ribadır. Arpa arpayla peşin satılmazsa ribadır. Kuru hurma kuru hurmayla peşin satılmazsa ribadir." (Metin, Sahiheyn`in metnidir. Buhari`nin bir rivayetinde, "verik (yani basılmış dirhem) verikle, altın altınla.." şeklinde gelmiştir.) HadisNo : 311

Fasil : TEFSİR BÖLÜMÜ - ESBAB-I NÜZULE DAİR Konu : Kehf Suresi Ravi : Ebu`d-Derda
Hadis : Resulullah (sav) "duvarın altında onların bir hazinesi vardı" (Kehf, 82) ayetini açıkladı ve: "O hazine altın ve gümüştendi" buyurdu. HadisNo : 696

Fasil : BEY (ALIM-SATIM) BÖLÜMÜ Konu : Şartlar Ve İstisna Hakkında Ravi : Cabir
Hadis : Müslim`in bir diğer rivayetinde şöyle gelmiştir. Resulullah (sav): "Bana şu deveyi sat" buyurdu. Ben: "Hayır satmam, size bağışlıyorum, deve sizin olsun ey Allah`ın Resulü" dedim. "Olmaz, bağış kabul etmem, sat onu bana" buyurdu. Ben: (öyleyse, dedim, bir adama bir okiyye miktarında altın borcum var, ona mukabil deveyi size sattım" dedim. Resulullah (sav): "Aldım onu, ancak sen yükünü Medine`ye kadar onun üzerinde götür" dedi. Medine`ye gelince, Hz. Bilal (ra)`e: "Cabir`e bir okiyye altın ver, biraz da fazla olsun" emretti. Bilal bu söz üzerine bir kirat fazla tarttı. Kendi kendime: "Resulullah (sav)`ın bana verdiği fazla miktarı yanımdan hiç ayırmayacağım" dedim. Harra harbinde, Şamlılar tarafından yağma edilinceye kadar, kesemin dibinde duruyordu. HadisNo : 278

Fasil : KAPLARLA İLGİLİ BÖLÜM Konu : Kaplar Ravi : Huzeyfe
Hadis : Resulullah (sav)`ın şöyle dediğim işittim: "İpek ve ibrişim elbise giymeyin. altın ve gümüş kaplardan su içmeyin, onlarda yemek yemeyin. Zira bu iki şey dünyada onlar (kafirler), ahirette de sizin içindir." HadisNo : 143

Fasil : KIYAMET VE KIYAMETLE İLGİLİ MESELELER BÖLÜMÜ Konu : Kıyametin Muhtelif Alametleri Ravi : Ebu Hureyre
Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Fırat nehri altın bir dağ üzerinden açılmadıkça kıyamet kopmaz. Onun üzerine insanlar savaşırlar. Yüz kişiden doksan dokuzu öldürülür. Onlardan her biri: "Herhalde savaşı ben kazanacağım" der." HadisNo : 5040

Fasil : KAPLARLA İLGİLİ BÖLÜM Konu : Kaplar Ravi : Ümmü Seleme
Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Gümüş kaptan su içen, karnına cehennem ateşi dolduruyor demektir." Müslim`in bir diğer rivayetinde şöyle denir: "Kim altın veya gümüş bir kaptan içerse..." HadisNo : 144

Fasil : ZİNET BÖLÜMÜ Konu : Takılar Hakkında Ravi : Said İbnu`l-Müseyyeb
Hadis : Hz. Ömer, Süheyb (ra)`e: "Niye parmağında altın yüzük görüyorum?" dedi. Beriki: "Onu senden daha hayırlı olan da gördü, ama ayıplamadı" deyince, Hz. Ömer: "O da kimmiş?" dedi. Süheyb: "Resulullah!" cevabını verdi. HadisNo : 2098

Fasil : ZİNET BÖLÜMÜ Konu : Takılar Hakkında Ravi : Aişe
Hadis : Resulullah (sav)`a, Habeş kralı Necaşi`den hediyeler geldi. İçerisinde Habeşi kaşlı bir de altın yüzük vardı. Resulullah onu bir çöple veya tiksinerek bir parmağıyla aldı. Kızı Zeyneb`in kızı Ümame Bintu Ebi`l-As`ı çağırıp: "Yavrucuğum al şunu, takın!" dedi. HadisNo : 2097

Fasil : FEZAİL BÖLÜMÜ Konu : Ashabın Faziletlerinin Mücmel Zikri Ravi : Cabir
Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Ashabıma sebbetmeyin (dil uzatmayın). Nefsim elinde olan Zat-ı Zülcelal`e yemin olsun (sizden) biri, Uhud dağı kadar altın infak etse, onlardan birinin infak ettiği bir müdd`e hatta yarım müdd`e bedel olmaz." HadisNo : 4365

Fasil : ZİNET BÖLÜMÜ Konu : Ziynetle İlgili Çeşitli Meseleler Ravi : Ali
Hadis : Resulullah (sav), bana altın yüzük takmayı, kıssi elbise giymeyi, rüku ve secdede Kur`an okumayı, sarıya boyanmış elbise giymeyi yasakladı." (Tirmizi ve Nesai`nin rivayetlerinde şu ziyade var: " ...kızıl meysereyi ve el-ciayı da yasakladı." Cia, Mısır`da arpadan veya buğdaydan yapılan bir şaraptır." Ebu Davud`un rivayetinde Hz. Ali: "Bunları size de yasakladı demiyorum" der) HadisNo : 2158

Fasil : BEY (ALIM-SATIM) BÖLÜMÜ Konu : Riba İle İlgili Hükümler
Hadis : Müslim`in bir diğer rivayeti şöyledir: "altın altınla, gümüş gümüşle, buğday buğdayla, arpa arpayla, hurma hurma ile, tuz tuzla başbaşa misliyle, peşin olarak satılır. Kim artırır veya artırılmasını taleb ederse ribaya girmiştir. Bu işte alan da veren de birdir." Yine Müslim`de Ebu Hüreyre`nin bir rivayetinde "cinsleri farklı ise müstesna" denir. HadisNo : 315

Fasil : SEHAVET VE KEREM BÖLÜMÜ Konu : Sehavet Ve Kerem Ravi : Ukbe İbnu`l-Haris
Hadis : Resulullah (sav) bize ikindi namazı kıldırmış idi. (Selam verince) acele ile cemaati yarıp evine girdi. Halk onun bu telaşesinde hayrete düşmüştü. Ancak geri dönmesi gecikmedi. Gelince, (halkın merakını yüzlerinden anlayan Hz. Peygamber şu açıklamayı yaptı): "Yanımda kalan birkısım altın vardı (namazda) onu hatırladım. Beni alıkoyacağından korktum ve hemen gidip dağıttım." HadisNo : 2178

Fasil : KANAAT BÖLÜMÜ Konu : Kanaat Hakkında Ravi : İbnu Mes`ud
Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Kim, kendisini müstağni kılacak miktarda malı olduğu halde isterse, kıyamet günü, istediği şey suratında bir tırmalama veya soyulma veya ısırma yarası olarak gelir!" Yanında bulunanlar: "Kişiyi müstağni kılan (miktar) nedir?" diye sordular. "Kırk dirhem altın veya o kıymette bir başka şey" buyurdular. HadisNo : 4870

Fasil : TEFSİR BÖLÜMÜ - ESBAB-I NÜZULE DAİR Konu : Beraet (Tevbe) Suresi Ravi : İbnu Ömer
Hadis : Bir bedevi kendisine: "Bana şu ayet hakkında açıklamada bulun", dedi ve ayeti okudu: "altın ve gümüşü biriktirip Allah yolunda sarfetmeyenlere can yakıcı bir azabı müjdele" (Tevbe, 35). İbnu Ömer şu cevabı verdi: "Kim onu biriktirir ve zekatını vermezse vay haline! Bu ayet zekat emri gelmezden önceye aittir. Zekat emri gelince, Allah zekatı mallar için bir temizlik kıldı." HadisNo : 645

Fasil : MÜZARAA (ZİRAİ ORTAKLIK) BÖLÜMÜ Konu : Müzaraanın Cevazı
Hadis : İmam Malik anlatıyor: "Bana ulaştığına göre, Abdurrahman İbnu Avf (ra) bir tarlayı kiraladı. Ölünceye kadar da bu arazi elinde kaldı. Oğlu dedi ki: "Ben bu araziyi uzun müddet babamın elinde kaldığı için bizim malımız sanıyordum. Babam öleceği sırada tarlanın bize ait olmadığını söyledi ve tarlanın kirasından ödenmesi gereken bir miktar borcun altın veya gümüş olarak ödenmesini emretti." HadisNo : 5383

Fasil : DUA BÖLÜMÜ Konu : Duanın Fazileti Ve Vakti Ravi : Ebu`d-Derda
Hadis : Resul-i Ekrem (sav), (bir gün) sordu: "En hayırlı olan ve derecenizi en ziyade artıran, melikinizin yanında en temiz, sizin için gümüş ve altın paralar bağışlamaktan daha sevaplı, düşmanla karşılaşıp boyunlarını vurmanız veya boyunlarınızı vurmalarından sizin için daha hayırlı olan amelinizin hangisi olduğunu haber vereyim mi?" "Evet! Ey Allah`ın Resulü!" dediler. "Allah`ın zikridir!" buyurdu. HadisNo : 1753

Fasil : ZİNET BÖLÜMÜ Konu : Ziynetle İlgili Çeşitli Meseleler Ravi : İbnu Mes`ud
Hadis : Resulullah (sav) on şeyi sevmezdi: San yani haluk, yaşlılıkla ortaya çıkan akların rengini değiştirme, izarın (kibirle) yerde sürünmesi, altın yüzük takmak, teberrüc (kadınlann zinetlerini yersiz olarak göstermesi), zar atmak, Muavvizeteyn`den başka bir şey okuyarak rukye yapmak, akdü`t-temaim (muska bağlamak), suyu (meniyi) mahallinden başka yere atmak, çocuğu ifsad etmek. Resulullah, bunları) haram kılmaksızın mekruh sayardı. HadisNo : 2157

Fasil : MUHTELİF NEV`E GİREN HADİSLER Konu : Muhtelif Nev`de Hadisler Ravi : İbnu Amr İbni`l-As
Hadis : Resulullah (sa) beraberindekilerle Taife giderken bir kabre uğrayınca şunu söylemişti: "Bu kabir, Ebu Riğal`in kabridir. Şu Harem mıntıkası sebebiyle (kavmine gelen musibetten) masun kalmıştı. (Harem`den harice) çıkınca kavmini çarpan bela onu da burada yakaladı ve buraya defnedildi. Söylediğimin delili, altından bir dalın beraberinde gömülmüş olmasıdır. Eğer kabri açacak olsanız, onu bulup çıkarırsınız!" Bunun üzerine halk, alelacele orayı kazıp mezkur altın dalı çıkardı. HadisNo : 5986

Fasil : BEY (ALIM-SATIM) BÖLÜMÜ Konu : Riba İle İlgili Hükümler Ravi : Yahya İbnu Sala
Hadis : Resulullah (sav) Hayber`in fethi sırasında iki Sa`d`a (Sa`d İbnu Ebi Vakkas ve Sa`d İbnu Ubade), ganimet malından altın veya gümüş bir kabı satmalarını emretti. Onlar, her üç (birim)`i aynı dört (birim) mukabilinde, veya her dört (birim)`i üç (birim) aynı mukabilinde sattılar. Resulullah (sav) onlara: "Siz riba yaptınız, geri verin" emretti." HadisNo : 321

Fasil : ZİNET BÖLÜMÜ Konu : Takılar Hakkında Ravi : Ukbe İbnu Amir
Hadis : Resulullah (sav) ehline takı ve ipeği yasakladı ve: "Eğer sizler cennet takılarını ve cennetin ipeğini seviyorsanız, bunları dünyada takınıp giymeyin" buyurdu. (Nesai`nin İbnu Ömer`den yaptığı bir diğer rivayette: "Resulullah, altın takınmayı, mukatta` yani az bir parça olmak kaydıyla tecviz etti" denilmiştir. Mukatta: Az bir şey demektir, kulağın üst kısmına takılan küçük halka, kadın yüzüğü gibi. İsraf, kibir ve zekat vermekten kaçınmak gibi durumları mekruh addetmiştir) HadisNo : 2107

Fasil : DİYET BÖLÜMÜ Konu : Diyetin Kıymeti Ravi : Abdullah İbnu Amr İbni`l-As
Hadis : Resulullah (sav) zamanında diyet-i kamilenin kıymeti sekiz bin dirhem idi. Ehl-i Kitab`ın diyeti de o gün, Müslümanların diyetinin yarısına denkti. Bu durum Hz. Ömer (ra)`in halife olmasına kadar devam etti. Halife olunca bir hutbesinde "Artık deve pahalandı" dedi ve diyeti altın sahiplerine bin dinar, gümüş sahiplerine on iki bin dirhem, sığır sahiplerine iki yüz sığır, davar sahiplerine iki bin koyun, elbise sahiplerine de iki yüz takım elbise olarak tesbit etti. Ehl-i zimmetin diyetini, (Hz. Peygamber devrinde ne idiyse) olduğu gibi bıraktı, hiçbir yükseltme yapmadı. HadisNo : 1920

Fasil : BEY (ALIM-SATIM) BÖLÜMÜ Konu : Riba İle İlgili Hükümler
Hadis : Müslim`de gelen diğer bir rivayette Haneş es-San`ani der ki: "Biz Fadale ile bir gazvede beraberdik. Derken bana ve arkadaşlarıma ganimetten bir gerdanlık isabet etti. Gerdanlık altın, gümüş ve kıymetli taşlardan yapılmıştı. Ben bunu satın almak isteyerek, Fadale`ye sordum. Bana şöyle cevap verdi: Bunun altınını ayır, bir kefeye koy. Kendi altınını da bir kefeye koy. Sonra sakın misli mislinden fazla birşey alma! Zira ben Resulullah (sav)`ın şöyle buyurduğunu işittim: "Kim Allah`a ve ahiret gününe iman ederse sakın misli mislinden fazla bir şey almasın." HadisNo : 319

Fasil : BEY (ALIM-SATIM) BÖLÜMÜ Konu : Riba İle İlgili Hükümler Ravi : Mücahid
Hadis : Ben İbnu Ömer (ra)`la beraberdim.Ona bir kuyumcu gelerek: "Ey Ebu Abdirrahman! Ben altın işliyor ve bunu kendi ağırlığından fazla altınla satıyorum. Böylece ona harcayacağım el emeği miktarında fiyatını artırıyorum" dedi. İbnu Ömer (ra) onu bu işten yasakladı. Kuyumcu aynı meseleyi tekrar tekrar söyledi. Her seferinde İbnu Ömer (ra) onu bu işten yasakladı ve son olarak da şunu söyledi: "Dinar dinarla, dirhem dirhemle satılır. Aralarında fazlalık olamaz. Bu, Peygamberimizin bize vasiyetidir, biz de size vasiyet ediyoruz (tebliğ edip duruyoruz)." Bu rivayet Muvatta`da tam olarak gelmiştir. Nesai ise sadece Hz. Peygamber (sav)`in sözünü kaydeder. HadisNo : 322

Fasil : BEY (ALIM-SATIM) BÖLÜMÜ Konu : Şartlar Ve İstisna Hakkında Ravi : Cabir
Hadis : Bir diğer rivayette şöyle denir: Resulullah (sav) bana: "Allah`ın adıyla bin" dedi. Medine`ye geldiğimiz zaman Resulullah (sav)`ın ashabından bazı gruplarla birlikte mescide girdi. Ben de mescide girip, devemi kapının yanındaki taş döşeli kısma bağladım. Resulullah (sav)`a "işte deveniz" diye haber verdim. Mescidden çıktı. Deveye yaklaştı ve "Deve, devemizdir" buyurdu. Sonra birkaç okiyye altın gönderip: "Bunu Cabir`e verin" dedi. Sonra bana: "Parayı aldın mı?" diye sordu. "Evet" dedim. Bunun üzerine: "Para da, deve de senindir" buyurdu (ve deveyi de geri verdi.) HadisNo : 280

Fasil : ZİNET BÖLÜMÜ Konu : Takılar Hakkında Ravi : İbnu Ömer
Hadis : Resulullah (sav) kendisine altından bir yüzük yaptırdı. Bunun üzerine halk da altın yüzükler yaptırdı. Bilahare aleyhissalatu vesselam minbere çıkıp oturdu, yüzüğü çıkardı ve: "Vallahi bunu ebediyen takmıyacağım!" dedi. Halk da yüzüklerini çikarıp attılar. (Bir rivayette şu ziyadeyi yaptı: "Yüzüğü sağ eline takmıştı." Bir diğerinde de şu ziyade vardır: "Resulullah (sav) gümüşten bir mühür edindi, eline takmıştı. Sonra Hz. Ebu Bekir`in eline intikal etti, sonra Hz. Ömer`e, sonra da Hz. Osmana (ra)`a intikal etti. Eriş kuyusuna düşünceye kadar onun elinde kaldı. Üzerindeki yazı Muhammed Resulullah idi.") HadisNo : 2094

Fasil : LUKATA (BULUNTULAR) BÖLÜMÜ Konu : Lukata (Buluntular) Hakkında Ravi : Yezid Mevla`l-Münbais
Hadis : Zeyd İbnu Halid (ra)`i işittim. Diyordu ki: "Resulullah (sav)`a altın veya gümüş buluntu hakkında sorulmuştu. "Kesesini ve bağını belle sonra onu bir yıl ilan et. (Sahibini) bilemezsen, onu harca. O yanında bir emanet olsun. Günün birinde arayanı gelecek olursa, ona ödersin" buyurdu. Bunun üzerine Aleyhissalatu vesselam`a kaybolmuş develerden soruldu. "Kaybolan develerden sana ne? Onları (kendi haline) bırak. Zira sahibi onu buluncaya kadar, ayağında çarığı, sırtında su tulumu vardır. Suya gider, ottan yer" buyurdular. Bu sefer (kaybolmuş) davardan soruldu: "Onları alın. Zira onlar ya senindir, ya (kaybeden) kardeşinindir, ya da kurdundur" buyurdular." HadisNo : 5305

Fasil : ZİNET BÖLÜMÜ Konu : Takılar Hakkında Ravi : Büreyde
Hadis : Resulullah (sav)`ın yanına, parmağında demir yüzük bulunan bir adam uğramıştı. (Yüzüğü görünce): "Niye bazılarınızın üzerinde ateş ehlinin süsünü görüyorum!" buyurdu. Adam derhal onu çıkarıp attı. Sonra parmağında sarı renkli (pirinç) yüzük taşıyor olduğu halde geldi. Bu sefer "Niye sende putların kokusunu hissediyorum?" dedi. Bilahare adam altın yüzük takmış olarak geldi. Bu sefer de: "Sende niye cennet ehlinin süsünü görüyorum?" dedi. Bunun üzerine adam: "Öyleyse yüzüğüm neden olsun?" diye sordu. "Gümüşten" dedi, "ancak ağırlığı bir miskale ulaşmasın." HadisNo : 2095

Fasil : MUHTELİF NEV`E GİREN HADİSLER Konu : Muhtelif Nev`de Hadisler Ravi : Hemmam İbnu Münebbih
Hadis : Ebu Hureyre (ra) bize pekçok hadis söylemişti. (Bir defasında) şöyle dedi: "Resulullah (sa) buyurdular ki: "Sizden önce yaşayanlardan bir adam bir kimseden bir akar satın aldı. Bu akarı satın alan kimse, orada, içinde altın bulunan bir küp buldu. Satana gelip: "altınını al! Ben senden akarı satın aldım, altını satın almadım!" dedi. Satan da: "Ben sana araziyi içinde bulunan herşeyiyle birlikte sattım!" dedi. (Anlaşamayınca) bir adamı hakem tayin ettiler. Adam (onları dinledikten sonra): "Sizin çocuklarınız var mı?" dedi. Onlardan biri: "Oğlum var", diğeri de "kızım var!" dedi. Hakem: "Oğlanla kızı evlendirin! Bu paradan ikisi için harcayın ve tasaddukta bulunun" dedi. HadisNo : 5959

Fasil : MEHİR BÖLÜMÜ Konu : Mehrin Miktarı Ravi : Enes
Hadis : Abdurrahman İbnu Avf (ra) Medine`ye gelince Resulullah (sav) onu Sa`d İbnu Rebi el-Ensari ile kardeşledi. el-Ensari (zengin birisiydi ve) iki hanımı vardı. Abdurrahman`a malını ve ehlini yan yana paylaşmayı teklif etti. Abdurrahman: "Allah malını ve ehlini sana mübarek kılsın. Bana pazarı göster kafi" dedi. Pazara geldiler. O gün keş ve yağ alıp satmaktan bir miktar kazanç elde etti. Bir müddet sonra, Resulullah (sav), onunla karşılaşınca, üzerinde sürünme maddesinin izlerini gördü ve: "Hayırdır! Neler oldu ey Abdurrahman?" diye sordu. Ensari, bir kadınla evlendim!" dedi. Resulullah: "İyi de kadına mehir olarak ne verdin?" buyurdu. Abdurrahman: "Bir nevat (beş dirhem) altın!" deyince, Aleyhissalatu vesselam: "Birde ziyafet ver, bir tek koyunla da olsa!" ferman etti. HadisNo : 3460

0 Comments:

Yukarı Çık